رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه: 

ثبت شکایات از دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک/ اجرای طرح کاداستر از تخلفات و زمین‌خواری جلوگیری می‌کند 

خندانی با بیان اینکه بازرسی تا یک ماه آینده به صورت الکترونیک خواهد بود، گفت: تا یک ماه آیندا مراجعین می‌توانند به صورت الکترونیک شکایات خود را ثبت کنند. 
کد خبر: ۵۹۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ - 26June 2023
ثبت شکایات از دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیک/ اجرای طرح کاداس از تخلفات، زمین‌خواری و جنگل‌خواری جلوگیری می‌کند به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی خندانی» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه امروز (دوشنبه) به مناسبت هفته قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامی‌داشت شهید بهشتی اظهار داشت: شهید بهشتی معمار قوه قضاییه بود. 
 
خندانی با بیان اینکه مهمترین رسالت سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی ثبت و تثبیت اسناد به صورت رسمی است، گفت: ما به عنوان ثبت اسناد، قوه قضاییه و کانون سردفتران باید در راستای توسعه اسناد رسمی اقداماتی انجام دهیم. 
 
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی امروز در سراسر کشور در دسترسی مردم است، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که امروز بسیار مهم است ثبت قراردادها در دفاتر اسناد رسمی است.  
 
وی با بیان اینکه طرح الزام ثبت اسناد رسمی غیر منقول و طرح کاداستر دو طرح مهمی هستند که در حال بررسی است، افزود:  طرح الزام اسناد رسمی غیر منقول در مجلس مورد تصویب قرار گرفت اما در شورای نگهبان ایراداتی داشت که اگر تایید شود می‌تواند کمک زیادی در توسعه ثبت اسناد رسمی داشته باشد. 
 
خندانی با اشاره به اجرای طرح کاداس گفت: اقدامات موثری در گذشته انچام شد اما نتوانست موفق باشد و امروز دستکاه قضا به صورت جدی به دنبال اجرای این طرح است. 
 
وی افزود: با اجرای طرح کاداس و الزام اسناد رسمی غیر منقول به شدت از مباحث و تخلفات و زمین خواری، جنگل خواری و دریا خواری جلوگیری خواهد شد. 
 
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه با تاکید بر هوشمندسازی خدمات کانون افزود: تا پیش از این روش سنتی برای استفاده از خدمات سنتی برقرار بود و متقاضیان برای دریافت خدمات ثبتی باید مراجعه حضوری به دفاتر داشتند و استعلام‌های لازم از مراجع مختلف باید به صورت حضوری انجام می‌شد اما اکنون با همراهی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درصدد هستیم تا پلتفرم‌هایی را در اختیار مردم قرار دهیم تا کمترین میزان تردد را به دفاتر داشته باشند و تنها یک بار مراجعه و ارتباط با سردفتر برقرار کنند تا نواقص برطرف و اسناد امضا شود و اقدام لازم صورت گیرد و به این ترتیب دسترسی مردم را از طریق گوشی تلفن همراه به امور ثبتی تسهیل کنیم و باتوجه به پیچیدگی فناوری، بسیاری از امور ثبتی ظرف امسال ارائه می‌شود.
 
خندانی با بیان اینکه بازرسی تا یک ماه آینده به صورت الکترونیک خواهد بود، اظهار داشت: تا یک ماه آینده مراجعین می‌توانند به صورت الکترونیک شکایات خود را ثبت کنند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره پاسخگویی به شکایات گفت: تاکنون ثبت شکایت از ارائه خدمات دفاتر اسناد رسمی به صورت حضوری بود اما اکنون تمهیداتی فراهم شده است تا ثبت شکایت‌ها و بازرسی‌ها الکترونیکی شود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برنامه هفتم توسعه کانون افزود: سیاست کلی ما در برنامه توسعه هفتم توسعه سند رسمی و حرکت به سوی تمام الکترونیک کردن خدمات است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس درباره اینکه با اصلاح تعرفه‌های دفاتر اسناد رسمی آیا رضایت مندی ایجاد شده است، افزود: تعرفه‌های دفاتر اسناد رسمی از سال 1399 تا 1400 هیچگونه افزایشی نداشته است و اصلاح تعرفه ها رضایت مندی نسبی داشته است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار